Xarxa d’Oficines del Canvi

• 18/10/2016 at 03:56 #11977
    Profile photo of bumbumbumbum
    Keymaster

Penso que necessitem crear una xarxa d’Oficines del Canvi (social i econòmic) repartida pel territori, amb les persones enxarxades de referència en cada zona. La idea parteix de la necessitat d’unir forçes i crear sinérgies, de la forma més fàcil possible.

La primera integració ha sigut la creació del pont econòmic entre el FairCoin i la Moneda Social de les ecoxarxes i cooperatives integals, de moment a un nivell només català. Ja existeix la xarxa SCUR (Social Currency) al IntegralCES que només tindrà comptes per cada Oficina de canvi, arreu del mon. Aquest compte és exclusivament per operar en ‘ecos’ en cada Oficina del Canvi.

Els anomenats POE (point of exchange, o punt de canvi) actualment fan canvi de euros en efectiu a faircoin, pero es tracta d’incorporar els canvis entre Faircoin i moneda social, i també d’acompanyar les persones en les eines comuns. Proposo dir-ne oficines del canvi per incoporar un concepte més ampli: es fa el recolzament als comerços i productors (canvi invers), l’acollida de noves persones, l’acompanyament als socis (tant de bo els de la CIC i els de la FreedomCoop alhora), un mapeig de necessitats i recursos locals, apart dels canvis de moneda.

Per simplificar el flux econòmic i les eines he fet un diagrama:

odcs_diagrama5links_ca(versió imprimible CAT  i  ESP )

La Oficina del Canvi d’Arbúcies dona cobertura a La Selva, i ja porta un temps activa. El document explicatiu que convido a replicar, versionat per a cada oficina, esta a /?get_group_doc=23/1476748606-OficinaDelCanvi-Arbucies_v2.odt

Aquest document en dues pàgines intenta resumir lo essencial i el faig servir per les dues pàgines interiors del díptic de la Oficina d’Arbúcies (amb el diagrama al darrere i una portada).

En síntesi el projecte preten eliminar els percentatges de MS i en general les pors dels productors o comerços d’acceptar monedes solidàries al 100% (por a no poder-les gastar per coses bàsiques i no poder canviar a euros).

Es tracta d’un recolzament total de les nostres monedes, pero selectiu: només aquells que accepten 100% moneda social de forma pública (a la porta, a la web, al mapa, etc) poden canviar ecos a faircoin (sense comissió), i només aquells que accepten 100% faircoin de forma pública (porta, web, mapa) poden canviar faircoins per euros al preu oficial de FairCoop (-1% pel comú).

Als productors i comerços que compleixin les condicions per poder canviar a euros sel’s ajudarà a que gastin ecos i faircoins abans que no pas canviar-los. Es procura mantenir un màxim de canvi a euros del 90% dels fairs rebuts en un mes, i ajudar a que al menys el 10% dels fairs siguin gastats com a tal en productes o serveis.

Aquesta opció de canviar ecos per faircoin i a l’inversa ha de donar flexiblitat i suport total als productors afins, pero a canvi de que obrin l’acceptació del 100% de les dues monedes democràtiques, sense por, doncs si ho fan tenen el 90% mensual recolzat en euros.

Per aixó cal gent al territori formant una Xarxa d’Oficines del Canvi, que puguin ajudar i recolzar les persones de cada zona, fer canvis de moneda, i en especial el suport específic als productors i comerços enxarxats. Compto amb els actuals POE catalans que surten a getfaircoin.net (si es volen tornar Oficines del Canvi integrals)… qui més s’hi vol sumar?

• 07/01/2017 at 16:59 #12644
    Profile photo of ritarita
    Participant

Hola!,

Fa un temps vaig comentar a la gent de l’Economat Social de Sants (http://www.leconomat.cat/) si volien “tenir oficina”. Els vaig proposar d’anar-hi jo un cop per setmana un parell d’hores i els va semblar bé. Ara, jo encara haig d’aprendre molt per poder-ho explicar bé… De fet, tot just surti d’aquí, intento penjar un pantallazo de la terminal al fòrum de FairCoin, que encara no sé si ho tinc instal·lat o no :_)

En fi, que si voleu oficina a Sants, puc col·laborar 🙂

• 08/01/2017 at 19:27 #12651
    Profile photo of Enric DuranEnric Duran
    Keymaster

Hola Rita. Estaria molt bé, ja que de moment n’hi ha al Raval i Sagrada Familia. Sants sembla una ben bona opció!

Pots sumar-te al grup a telegram de Faircoop Catalunya i està comunicada des d’allà?

• 09/01/2017 at 14:20 #12682
    Profile photo of ritarita
    Participant

Hola de nou!

No tinc Telegram però crec que prefereixo XMPP ras i curt. Sé que en Drymer va fer una pasarel·la i estic intentant fer anar el Gajim per arribar al grup de Telegram. Si hi arribo, tinc l’adreça titi@suchat.org; si no, ja trobaré la manera.

Merci de nou!,

rita

• 03/02/2017 at 15:30 #12800
    Profile photo of bumbumbumbum
    Keymaster

Meravellós Rita si obres oficina a Sants!! si pots venir diumenge a l’assemblea ho parlem i enllestim els detalls…

You must be logged in to reply to this topic.